Αθήνα 20/06/2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Άλλο ένα Εργατικό Θανατηφόρο ατύχημα αυτή τη φορά στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. 

Δυστυχώς ο κατάλογος των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων στο επάγγελμα μας ξεπερνάει τα όρια της λογικής. 

Άλλος ένας συνάδελφος μας , πλήρωσε με τη ζωή του  , την  ανευθυνότητα του κράτους και των ελεγκτικών μηχανισμών.

Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) έγινε αυτό ακριβώς που είχαμε καταγγείλει πριν 15 ημέρες με το έγγραφο καταγγελίας μας προς τον Λιμενάρχη του Βόλου .

Εργαζόμενοι σε πλοία που βρίσκονταν μέσα στη λιμενική ζώνη του Βόλου με τις ευλογίες των Καπετάνιων των πλοίων  , διενεργούσαν χειρισμό μηχανημάτων έργου πάνω στα πλοία και μέσα στις προβλήτες του λιμανιού χωρίς να είναι κάτοχοι άδειας άσκησης επαγγέλματος  χειριστή Μηχανήματος έργου.

Τους είχαμε ενημερώσει πως με  την παραβίαση  της εργατικής νομοθεσίας πάνω στα Μηχανήματα Έργου , υπάρχει πολύ μεγάλος κίνδυνος για θανατηφόρο εργατικό ατύχημα.

Η απάντηση του Λιμενάρχη του Βόλου στην καταγγελία μας ήταν να αγνοήσει τους φόβους μας και τις αγωνίες μας για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας με  απώτερο σκοπό να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των εφοπλιστών.

Βέβαια το θέμα το έχουμε αναθέσει στην Νομική μας υπηρεσία για να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες.

Έτσι λοιπόν και Σάββατο το πρωί στο λιμένα Θεσσαλονίκης υπήρξε χορήγηση μηχανήματος έργου Κλαρκ σε εργαζόμενο πλοίου (αλλοδαπός) χωρίς να έχει  την απαραίτητη άδεια χειριστή με συνέπεια να προκαλέσει σε συνάδελφο μας Χειριστή εργατικό θανατηφόρο ατύχημα. 

Ο 59χρονος λιμενεργάτης Χειριστής τραυματίστηκε σοβαρά στα δύο κάτω άκρα από κλαρκ που χειριζόταν Εργαζομενος που δεν είχε την απαραίτητη άδεια χειριστή  κατά τη διάρκεια εκτέλεσης εργασιών φόρτωσης σε πλοίο στο λιμάνι Θεσσαλονίκης.

Ο συνάδελφος λιμενεργάτης Χειριστής μετά από ώρες υπέκυψε στα τραύματα του.   

Η Ομοσπονδία Χειριστών Μηχανημάτων Έργου  Ελλάδος καλεί το Λιμεναρχείο  Θεσσαλονίκης να ρίξει άπλετο φως στα αίτια του ατυχήματος και οι υπεύθυνοι να πληρώσουν για τις ευθύνες  πρόκλησης του θανατηφόρου ατυχήματος.

Επιβάλλεται το Υπουργείο Ανάπτυξης ως αρμόδιο Υπουργείο  για τις αδειοδoτήσεις των Χειριστών και το Υπουργείο Εργασίας  ως αρμόδιο Υπουργείο για την τήρηση της Εργατικής Νομοθεσίας  να διαφυλάξουν  επιτέλους ένα επάγγελμα που καταγράφει τη δυσάρεστη πρωτιά αυτή των Θανατηφόρων εργατικών Ατυχημάτων. 

Για τη η ΔΙΟΙΚΗΣΗ